Z-DESIGN.PL

Podstawa identyfikacji wizualnej

Home  >>  Blog  >>  Podstawa identyfikacji wizualnej

Żadna firma nie może obyć się bez logo, będącego swoistą jej twarzą. Występuje na wielu materiałach firmowych – począwszy od szyldu wywieszonego przy firmie, poprzez stronę internetową po wszelkie broszury reklamowe.

Dobrze zaprojektowane, zwiększa szansę na sukces firmy, będzie bowiem identyfikowane ze stosowaną działalnością oraz wpływało na rozpoznawalność. Dobrze więc pomyśleć o nim jak najwcześniej, aby w oparciu o nie budować już wizerunek.

Ze względu na działalność wielu firm reklamowych, można poprosić o dobre lecz tanie logo, które zostanie przygotowane w oparciu o indywidualne oczekiwania i dostosowane do branży. Wytyczne nie mogą być pochopne, lecz zestawione z planami wobec innych elementów identyfikacji wizualnej. Przede wszystkim, zgodnie z nim musi być zaprojektowana strona internetowa, jeśli więc ona powstała wcześniej i ma ostateczny kształt, logo należy stworzyć tak, by dobrze komponowało się wraz z nią.

Trzeba pamiętać, że tanie logo nie musi być złe – może to być bowiem prosta forma, która nie wymaga dużego nakładu pracy grafika, a jednak swoją prostotą będzie zyskiwać. Takie formy są lepiej widoczne, łatwiej je zapamiętać i w przyszłości będą możliwe do odtworzenia na wielu produktach i gadżetach, służących jako materiały promocyjne. Jest to więc inwestycja, która będzie wykorzystywana przez kolejne lata działalności firmy. Kluczem jest to, by przed złożeniem zamówienia na realizację, samemu posiadać w miarę określone oczekiwania, by projektujący wiedzieli czym się kierować.