Z-DESIGN.PL

Cechy dobrej jakości logotypów

Home  >>  Blog  >>  Cechy dobrej jakości logotypów

Nie każde logo, jakie obserwujemy wśród różnych marek są dobre. Niektóre z nich w ogóle nie zapadają w pamięć. To potwierdza twierdzenie, że projektowanie logotypów wcale nie jest takie proste i nie zawsze kończy się sukcesem. Szczególnie, jeśli chce się być aż za bardzo kreatywnym.

We wszystkim trzeba znać umiar. Także podczas projektowania logo. Nikt nie powiedział, że wyszukane, wymyślne projekty są najlepsze. Czasem najbardziej w pamięć zapada prosty projekt. Nie trzeba daleko szukać. Ugryzione jabłko, które stało się symbolem Apple. Duża, międzynarodowa firma, a pozwoliła sobie na taki prosty przekaz. Kto by pomyślał, że tak można. Nie trzeba silić się na wyjątkowość, jeśli można proste pomysły ubrać w piękne opakowania.

Dobre logo to również takie, które dobrze się kojarzy. Musi wyróżniać się ciepłym charakterem spośród innych log zaproponowanych przez konkurencję. Dobrym przykładem może być panda w logo WWF. Chyba nie ma osoby, która nie lubiłaby zwierzęcia, jakim jest panda. Jest zawsze miłe i przyjazne. Dlatego właśnie stało się symbolem jednej z największych organizacji walczących o prawa zwierząt.

O czym jeszcze należy pamiętać, aby projektowanie logotypów przynosiło zamierzone cele? O tym, aby postarać się stworzyć logo o ponadczasowych charakterze. Nie może ono przestać być aktualne za 5,10,20 lat. Zawsze musi przekazywać ponadczasowe i unikalne wartości. Dzięki temu, można będzie powiedzieć, że takie logo jest właściwie i zostało idealnie dobrane do danej marki, która ma szansę na sukces.